Retrouvez l’équipe du Programme Grande École et les étudiants, ils pourront répondre à toutes vos questions sur le parcours, les doubles diplômes, l’alternance, le concours…
Pour cela nous avons organisé cette JPO virtuelle en 2 temps :
Voici les liens des tables rondes par thématique :
Pour tout savoir sur le Programme Grande Ecole de TBS !
TBS est fière d’annoncer que l’Association des MBA (AMBA) vient d’ajouter pour la 1re fois notre Programme Grande École à la liste des programmes accrédités, tout en renouvelant l’accréditation pour notre Global Executive MBA pour la 6e fois consécutive.
L’Association des MBA (AMBA) s’engage à maintenir les normes de qualité et à favoriser l’innovation dans l’éducation managériale de troisième cycle à travers le monde. L’Association accrédite les programmes de MBA, DBA et Grande École des meilleures écoles de commerce (top 2%) dans plus de 75 pays.
L’accréditation AMBA récompense l’excellence dans la formation managériale de troisième cycle en termes d’impact du programme, d’employabilité et de résultats d’apprentissage. Les étudiants et diplômés, les business schools et employeurs reconnaissent cette accréditation comme une référence incontournable sur le plan international car elle garantit que l’investissement des étudiants est récompensé par une formation de qualité.
La communauté TBS est fière d’inclure, pour la première fois, le Programme Grande École dans la liste des programmes accrédités par l’AMBA. Cette accréditation témoigne de la qualité du programme, qui comprend également les atouts suivants:
Cette accréditation AMBA est la 6e consécutive pour le programme MBA (Global Executive MBA). Ce programme top executive combine des connaissances et un savoir-faire de pointe avec des sujets pionniers en management stratégique ou Aerospace Management pour aider les apprenants/participants à acquérir une expertise de pointe et une expérience pratique dans des compétences prisées. Le Global Executive MBA est conçu pour permettre aux cadres supérieurs de révéler leur potentiel de dirigeant, de propulser les carrières professionnelles.
“TBS a été accréditée pour la première fois par AMBA en 2002, détient l’accréditation AACSB depuis 2003 et l’accréditation EQUIS depuis 2001. Ces accréditations témoignent de la force et de la qualité de notre école, qui fait briller sa triple couronne encore plus, grâce à cette première accréditation AMBA pour notre Programme Grande École, un gage de qualité dans le monde entier.“
Stéphanie LAVIGNE – Directrice Générale de TBS
A propos d’AMBA
Fer de lance de l’excellence et de l’innovation, AMBA est l’autorité impartiale en matière d’éducation managériale du troisième cycle depuis plus de 50 ans. L’Association s’engage à élever le profil et les normes de qualité de l’enseignement supérieur en management et en gestion à l’échelle internationale, au profit des écoles de commerce, des étudiants et diplômés du MBA et des anciens élèves, des employeurs, des communautés et de la société.
AMBA est la seule association avec des membres professionnels dans le monde entier qui relie les étudiants et diplômés du MBA, les écoles de commerce accréditées et les employeurs de MBA. A travers ses membres, AMBA construit une force internationale pour le bien de tous, en promouvant les meilleures pratiques, la gestion responsable et la durabilité. L’adhésion à AMBA implique l’adhésion à une communauté internationale avec un leadership éclairé en matière de stratégie d’entreprise, de conseils de carrière et de savoir-faire ainsi qu’au portail d’emplois MBA.
Au cœur des valeurs de TBS, la lutte contre toutes les formes de discriminations et de violences, notamment sexistes et sexuelles, doit garantir que chaque personne de l’école soit respectée en tout lieu et en toute situation.
Les violences sexistes et sexuelles (VSS) peuvent être définies très globalement comme des propos, des actes, ou des comportements (physiques ou non physiques) qui visent le sexe, l’orientation sexuelle, ou l’identité de genre d’une personne (sexisme, harcèlement, agression sexuelle, viol, homophobie, transphobie).
Ces comportements, punissables par la loi, varient dans leurs formes mais partagent tous les caractéristiques suivantes : non consentis, ils ont pour objet ou pour effet de générer de l’humiliation, de l’hostilité, de l’intimidation, ou de la menace. Ils contreviennent à la dignité et au respect de chacune et chacun, et constituent une entrave au développement des compétences et des talents qui sont la mission même de l’école.
Si vous êtes victimes ou témoins, ne restez pas seul·e·s, venez nous en parler en nous écrivant :
Les messages déposés sur cette adresse seront pris en charge par les personnes ressources de l’école disponibles pour vous écouter, vous conseiller, vous informer et vous orienter, sans jugement et en toute confidentialité.
Ne restez pas isolé·e, parlez-en !
TBS a remporté le prestigieux Best Innovation Strategy Award pour l’année 2021, prix octroyé conjointement par l’AMBA & la BGA, associations mondialement réputées dans le monde académique du management. Ce prix très convoité nous est accordé pour le projet “Inspiring Guest”, qui injecte de l’humour dans des vidéos éducatives sur des sujets de management complexes.
Un nombre record de participants
Chaque année, les Prix d’Excellence de l’Association des MBA (AMBA) et de la Business Graduates Association (BGA) mettent en lumière les pratiques innovantes dans l’éducation managériale. Ils récompensent les pratiques les plus révolutionnaires, avec une prise de risques et une créativité avérée pour les programmes accrédités par l’AMBA et les écoles membres de la BGA. Cette année, les Prix d’Excellence ont vu un nombre record de candidatures de la part d’écoles de commerce provenant des six continents. La cérémonie de remise des prix a eu lieu en ligne le 29 janvier 2021 dernier, devant un public international de personnalités illustres du monde de l’enseignement managérial, y compris des dirigeants d’écoles de commerce, finalistes, juges et des médias internationaux.
Pendant la cérémonie, TBS a remporté le très convoité Prix d’Or de l’Excellence pour la Meilleure Stratégie d’Innovation, grâce au projet “Enseigner par la comédie: injecter de l’humour dans les vidéos éducatives”. A une époque où la demande mondiale pour les ressources en ligne est sans précédent, ce prix témoigne d’une reconnaissance internationale pour notre projet d’innovation pédagogique qui réunit ressources éducatives de qualité, humour et bonne humeur.
Le projet primé est le résultat d’une collaboration unique entre David Stolin, Professeur en Finance à TBS, et le comédien Sammy Obeid, ancien enseignant, diplômé de la Haas School of Business de l’Université de Berkeley en Californie et animateur de “100 Humans” sur Netflix. Cette collaboration leur a permis de mobiliser leurs compétences spécifiques pour créer des vidéos humoristiques sur des sujets de management complexes afin de stimuler l’engagement des étudiants et de les aider à améliorer leurs résultats. Soutenu par l’ensemble de la communauté TBS, le projet offre des contenus de qualité sur plusieurs sujets de management, comme la finance, le commerce international, le marketing, le comportement organisationnel, les statistiques…
“Notre collaboration avec le brillant comédien Sammy Obeid sur des vidéos éducatives humoristiques fait partie du projet “Inspiring Guest” de TBS. Nous espérons que son succès inspirera d’autres écoles à collaborer avec des personnes remarquables en dehors du milieu éducatif.“
David STOLIN – Professeur en Finance à TBS
TBS a déjà publié plus d’une douzaine de vidéos éducatives humoristiques (chacune accompagnée d’une note pour les enseignants), avant et pendant la pandémie. Les vidéos sont disponibles sur la plateforme Open Teaching and Learning Resources de notre école, qui poursuit actuellement la production. Ce travail est également associé à des recherches sur le rôle de l’humour dans l’éducation managériale et à la diffusion de la stratégie auprès d’autres écoles de commerce afin de leur permettre d’adopter la démarche en se basant sur l’expérience acquise.
“Notre slogan «Inspiring Education, Inspiring Life» reflète la mission de TBS de donner à nos étudiants les meilleures formations possibles, avec un soutien personnel et professionnel adapté pour les aider à développer leurs talents et à mener la vie qui les inspire. A TBS, nous perfectionnons les compétences de nos étudiants en combinant innovation pédagogique, éducation responsable, programmes de qualité et objectifs individuels. Nous voulons aider nos étudiants à booster leur carrière dans un monde en pleine évolution, où l’innovation est cruciale. Le projet «Inspiring Guest» traduit cette philosophie par la création de vidéos qui ne sont pas seulement éducatives mais inspirent également la créativité, la libre pensée et la poursuite de l’apprentissage. L’inspiration est souvent le résultat d’une ouverture d’esprit, de situations où nous sommes confrontés à des idées et perspectives différentes. C’était le point de départ de notre projet «Inspiring Guest».”
Stéphanie LAVIGNE – Doyen de TBS
A propos de TBS
Fondée en 1903, TBS est une business school internationale. Elle appartient au cercle fermé des écoles de commerce avec la triple accréditation AACSB, EQUIS & AMBA, un privilège octroyé à seulement 1% des business schools dans le monde. L’école propose des formations de pointe en gestion et en management, comme le Bachelor in Management, le Programme Grande Ecole, les Mastères Spécialisés, Masters of Science, le Global Executive MBA, le DB et la formation continue. TBS possède 4 campus à Toulouse, Paris, Barcelone et Casablanca, où les enseignements vont au-delà des seuls cours de gestion afin de fournir aux étudiants une compréhension approfondie des défis liés à l’innovation, à la diversité internationale et à la responsabilité sociétale des entreprises pour créer un monde meilleur pour demain.
Pour plus de vidéos, n’hésitez pas à visiter notre plateforme!
Join us on February 18th at 6:00 pm (CET) and discover how the Global Executive MBA can change your career path in only 12 months time. Register now!
Le 6 février dernier, ce sont nos étudiants et Alumni qui se sont exprimés sur le plateau de notre Bachelor TV. A l’occasion de ce second épisode, nos invités ont retracé leur parcours, partagé leurs expériences professionnelles & internationales mais aussi leurs souvenirs ! Vous n’avez pas pu assister à cette JPO virtuelle ? Retrouvez le replay ici :
Le 12 décembre dernier, la direction et l’équipe pédagogique du Bachelor de TBS vous présentaient toutes les spécificités du programme dans le premier épisode de la Bachelor TV. Contenu des cours, international, stages, vie associative, concours et admission, financement… Vous n’avez pas pu assister à cette JPO virtuelle ? Retrouvez le replay ici :
Séminaire en ligne – Vendredi 19 février 2021 – 15h à 19h00 CET
Amateurs d’intelligence artificielle, blockchain et de big data, cet évènement est pour vous! Découvrez comment les nouvelles technologies contribuent à rendre nos villes, et le monde, plus agréable à vivre. Rencontrez les experts mondiaux de la ville intelligence et de l’intelligence artificielle et découvrez à quel point l’avenir peut être fascinant. Ne ratez pas cet évènement unique!
L’Intelligence Artificielle au service du bien commun
L’intelligence artificielle n’est pas seulement un outil puissant pour exploiter des données, elle peut également contribuer à améliorer le monde. Découvrez comment l’intelligence artificielle, la blockchain et le big data ont aidé villes, entreprises et individus à avancer, malgré – ou parfois même grâce à – des moments difficiles. Ce séminaire passionnant explore également quelques nouvelles pistes technologies pour augmenter la résilience des villes face à des situations de crise.
Ne manquez pas ce séminaire unique, qui réunit des experts mondiaux dans le domaine. Rejoignez-nous en ligne et rencontrez des experts proéminents de:
Evènement virtuel en anglais
Akintunde Ibitayo (Tayo) Akinwande
Akintunde Ibitayo (Tayo) Akinwande is a Professor in the Electrical Engineering and Computer Science Department of the Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA.
Professor Akinwande received a B.Sc. in Electrical and Electronic Engineering from the University of Ife, Nigeria, a MS and Ph.D. in Electrical Engineering from Stanford University, Stanford, California. Professor Akinwande joined Honeywell Inc. in 1986 where he initially conducted research on GaAs Complementary FET technology for very high speed and low power signal processing. He later joined the Si Microstructures group where he conducted research on pressure sensors, accelerometers, thin-film field emission and display devices. Professor Akinwande joined MIT’s Microsystems Technology Laboratories (MTL) in January 1995 where his research focuses on micro-fabrication and electronic devices with particular emphasis on smart sensors and actuators, intelligent displays, large area electronics (macro-electronics), field emission & field ionization devices, mass spectrometry and electric propulsion.
Prof. Akinwande is a recipient of the 1996 National Science Foundation (NSF) Career Award. He has served a number of technical program committees for various conferences, including the Device Research Conference, the International Electron Devices Meeting, the International Solid-State Circuits Conference, the International Display Research Conference and the International Vacuum Microelectronics Conference.
Professor Akinwande holds numerous patents in MEMS, Electronics on Flexible Substrates, Display technologies and has authored more than 100 journal publications. He was a visiting professor at the Cambridge University Engineering Department and an Overseas Fellow of Churchill College in 2002-2003. He is a current member of the IEEE Nanotechnology Council.
Research Interests: Microstructures and nanostructures for sensors and actuators, and vacuum microelectronics. Devices for large area electronics and flat panel displays.
Julius O. Akinyemi
Julius Akinyemi is the Founder and CEO of UWINCorp Inc., the blockchain based Mobile Commodity Marketplace that aims to create the Next Generation Capital Market Infrastructure for rural producers and indigenous genetic assets.
Julius is an Entrepreneur-In-Residence at the MIT Media Lab. He is also the Coordinator of the Management de l’Innovation Technologique Specialized Masters at TBS in Toulouse, France. He is a technology innovator and an experienced senior executive.
Before his affiliation with the MIT Media Lab, he was the Global Director of Emerging Technologies for PepsiCo Inc., and prior to joining PepsiCo, he was the Senior Vice President for Emerging Technologies and the Wireless Business Technologies at Wells Fargo Bank in San Francisco.
He is currently a member of the appointed consultants by the World Intellectual Properties Organization (WIPO), an agency of the United Nations in Geneva, as Intellectual Properties practitioner. Julius is one of the 12 member global jurors for OECD’s prize for taking Innovation to scale. He is the initiator of leveraging emerging technologies to measure the health of nations to combat current and future viruses. Julius received his MBA degree from Ohio University, Athens, Ohio, USA and a fellow at MIT’s Connection Science group.
Mohsen Bahrami
Mohsen Bahrami is a postdoctoral associate in the Connection Science group within SSRC at MIT.
His research field is computational social science and he has been working on data driven behavioral analytics to analyze, describe, and predict individual and group behavior using large-scale datasets from various industries. He has conducted academic research and completed industry projects under supervision of Prof. Alex ‘Sandy’ Pentland. He is currently conducting research concerning how human mobility, social interactions, and peer influence can affect health and economic outcomes.
Kevin Carillo
Dr. Kevin Carillo is an Associate Professor in Data Science & Information Systems at TBSn, Toulouse, France. He is the director of the Master of Science in Big Data, Marketing & Management.
Kevin holds a PhD degree in Information Systems from the School of Information Management of Victoria University of Wellington, New Zealand, a Master’s Degree in Software Engineering and Applied Mathematics (ENSEEIHT, Toulouse, France) and a Master of Science in Business Administration, option Management Information Systems (John Molson School of Business, Concordia University, Montreal, Canada). His current research interests include artificial intelligence, big data and data-driven business, free/open source software communities, online communities, and peer production.
He has authored scientific publications in academic journals such as the European Journal of Information Systems (EJIS), Journal of Information Technology (JIT), Information & Management (I&M), Journal of Strategic Information systems (JSIS), Communications of the Association for Information Systems (CAIS) and European Management Review (EMR), amongst others.
Shirley Congdon
Vice-Chancellor Professor Shirley Congdon is responsible for the leadership and management of the University of Bradford, leading the development of its values and strategy.
Shirley is the eighth Vice-Chancellor of the University of Bradford and is the first women to hold the role. Shirley has significant experience of working in higher education championing the quality of the student experience, widening participation, engagement with business and communities and advancing the quality of research and innovation.
Originally qualifying as a Registered Nurse, Shirley’s professional and academic expertise lies within the area of health and social care, service modernisation and cultural change, research methods and evidence-based practice. She has a strong track record in all aspects of university leadership, having worked within the field of higher education for 25 years and held senior roles in three different universities.
Shirley is passionate about equality and diversity, social inclusion and widening participation in higher education; opening up opportunities and unlocking potential for people of all backgrounds.
Shirley is a tireless ambassador for students and is committed to ensuring students get the best possible education and support that leads to a rewarding career after they graduate. Her number one priority is to place the student experience at the heart of all aspects of University activities.
Daniel Dubois
Daniel Dubois is a serial tech entrepreneur, sales and culture expert. He is the co-founder of Key which has over $2B in top-tier real estate tied up to create a new model for homeownership.
Prior to Inward and Key, Daniel sold his last two venture-backed companies and joined Airbnb full-time where he managed nearly a billion-dollar book of business. Daniel has been named Top 30 Under 30, a Canadian G20 Delegate, and has been invited for one-on-one meetings with world leaders such as Justin Trudeau, Prince William, and Kofi Annan.
Samuel Fosso Wamba
Samuel Fosso Wamba is a Professor at TBS, France, and Visiting Professor of Artificial Intelligence in Business at The University of Bradford, UK.
He earned his Ph.D. in industrial engineering at the Polytechnic School of Montreal, Canada. He also holds two master’s degrees: one MSc in mathematics from the University of Sherbrooke in Canada and another MSc in electronic commerce (major: computer science) from HEC Montreal, Canada. His current research focuses on the business value of I.T., inter-organizational systems adoption, use and impacts, supply chain management, electronic commerce, blockchain, artificial intelligence for business, social media, business analytics, big data, and open data.
His work has been published in several international conferences and journals, including the following: Academy of Management Journal, European Journal of Information Systems, International Journal of Production Economics, International Journal of Operations & Production Management, International Journal of Production Research, Journal of Business Research, Electronic Markets, Technology Forecasting and Social Change, Information Systems Frontiers, and Production Planning & Control.
In 2017, he won the Best Paper Award by The Academy of Management Journal and by The Electronic Markets: The International Journal on Networked Business. He has been serving as a member on the editorial board of five international journals. Moreover, he is a CompTIA RFID+ Certified Professional, and the Academic Co-Founder of RFID Academia.
Apart from teaching and conducting research, He leads TBS’s Center of Excellence in Artificial Intelligence & Business Analytics. In one of his areas of research, he has been recently recognized as the most influential scholar in big data analytics and enterprises based on the number of published articles and the number of citations , and among the 2% of the most influential scholars in the world based on the Mendeley database that includes 100,000 top-scientists. He ranks in ClarivateTMs 1% most cited scholars in the world for 2020, from the “Highly Cited ResearchersTM” list that identifies global research scientists who show exceptional influence-reflected in the publication of multiple papers frequently cited by their peers. Furthermore, his current Google Scholar h-index is 46, with 9 085 citations by November 29, 2020. He tweets at @fowassa.
Zahir Irani
Pr Zahir Irani is a Deputy Vice-Chancellor at the University of Bradford, (UK). He is also the appointed Chair of the Bradford and District Council Covid-19 Economic Recovery Board.
He has worked across academe in senior management roles and previously worked for the UK Government as a Senior Policy Advisor in the Cabinet Office. He has published extensively in leading academic journals and has attracted research funds from the EU (FP7, H2020), EPSRC, ESRC, QNRF and various industry sources. He tweets at: @ZahirIrani1.
John Keogh
John Keogh is a strategist, C-level advisor and academic researcher with 35 years of executive leadership roles as Director, VP and SVP in global Supply Chain Management, Information Technology, Technology Consulting and international Supply Chain Standards.
He advises the public and private sectors worldwide and is a regular keynote speaker and subject matter expert on TV and Radio. Currently, Mr. Keogh is the founder and managing principal at Toronto-based, niche advisory and research firm Shantalla Inc. With a passion for simplifying complexity and reducing information asymmetry in supply chains, his advisory and research focus is primarily on how technologies can combine with industry standards and analytical science to enhance transparency and trust and meet regulatory requirements.
Mr. Keogh holds a CPIM designation from APICS and is certified in RFID+ by CompTIA. He has a post-graduate diploma in Management, an MBA in General Management and an MSc in Business and Management Research (with distinction). He is currently completing doctoral research on supply chain transparency and trust at Henley Business School, University of Reading. Mr. Keogh has published 20 academic articles and book chapters and has featured in numerous online and print publications.
Mr. Keogh is the founder of the Vietnam Food Integrity Center, a time-based project that aimed to understand Vietnamese SMEs’ needs and provide guidance and tools for entering the global food value chains. In 2019, he founded a novel video interview series called “The Future of Food 10×10,” where he interviews ten executives or subject matter experts for 10 minutes on various food industry topics. In October 2020, he completed the Future of Food 10×10 Blockchain series with ten firms. He followed with an academic panel to explore and discuss the blockchain series and identify gaps in knowledge and further research needs. The series can be found here.
Kent Larson
Kent Larson is Director of the City Science research group at the MIT Media Lab. Before joining MIT full-time in 2000, he practiced architecture for 15 years in New York City.
His research focuses on developing urban interventions that enable more entrepreneurial, livable, high-performance urban districts. Projects include advanced simulation and augmented reality for urban design, transformable micro-housing for millennials, mobility-on-demand systems that create alternatives to private automobiles, and urban living lab deployments in Hamburg, Helsinki, Andorra, Taipei, Shanghai, Toronto, and Guadalajara.
He and the researchers from his MIT lab have twice received the “10-Year Impact Award” from Ubicomp: a “test of time” award for work that, with the benefit of that hindsight, has had the greatest impact. His book, Louis I. Kahn: Unbuilt Masterworks was selected as one of the Ten Best Books in Architecture by the New York Times Review of Books. Larson’s TED talk, “Brilliant designs to fit more people in every city,” summarized his vision for cities in the future.
Alessio Martini
Alessio Martini is a Mechanical engineer with a Ph.D. in Computer Science applied to industrial engineering.
In his ten years career, Alessio Martini has been involved in many data science projects dealing with data treatment and machine learning algorithms for performance optimization, predictive maintenance and risk monitoring ranging from power generation to manufacturing and chemicals. He is the founder and CEO of AiGlimmer, an innovative startup with the aim to reduce AI projects failure allowing people to connect and exchange AI services/products in the fields of education, recruitment, projects management and funding.
Suzanne M. Miller
Dr. Suzanne M. Miller is a physician with a penchant for business and technology looking to expand her impact on others. After earning a MD at Harvard Medical School and training in emergency medicine at Stanford University, Suzie has practiced medicine on every continent.
Highlights include serving as attending emergency physician and ultrasound director at a level I trauma center near Washington, DC, providing disaster response after the Haitian earthquake, volunteering in Palestinian refugee camps, and caring for adventure racers from the Sahara Desert to Antarctica. After finding success as founder and CEO of MDadmit medical admissions and writing several best-selling books, Suzie merged her interest in medicine, business, and technology by serving as early-stage chief medical officer (CMO) for Eniware, a Noxilizer spin-off company providing portable sterilization solutions for the developing world. Since she began splitting her time between Australia and the US, Suzie continues to work in emergency medicine and serves as CMO for mHealth Digital, which has launched its first app called SunVisor in the US and Australia. Suzie hopes to leverage her unique experiences practicing medicine in developed, under-resourced, and austere environments; running her own successful business; and liaising between engineers, entrepreneurs, physicians, and patients to continue developing health technologies that improve lives.
Sankar Sivajah
Sankar Sivarajah is the Head of School of Management and Professor of Technology Management and Circular Economy at the School of Management, University of Bradford, UK. He is also the Head of Business Analytics, Circular Economy and Supply Chain (BACES) Research Centre at the School of Management.
He is actively engaged in research and teaching in the field of circular economy and responsible use of technology. He has a successful track record of managing over £3 million worth of large scale R&D and consultancy projects funded by national, international funding bodies and commercial organisations. Some of the notable funders have been the European Commission (FP7, H2020, Marie Curie), Qatar National Research Fund (QNRF), Innovate UK/DEFRA and British Council focusing on projects addressing business and societal challenges surrounding themes such as Blockchain use in Financial Services, Smart Waste and Cities, Energy efficient data centre, Social innovation and Participatory Budgeting.
His research has been published by leading international scientific journals and reputable media/trade publications such as BBC Yorkshire, Computer Weekly, Public Sector Focus and London School of Economics academic blog. He holds a PhD in Management Information Systems from Brunel University London, a MSc with Distinction in Management from Cass Business School (City University, London) and a first-class BSc (Hons) in Business and Management specialising in Computer Sciences from Brunel University London. He is a Fellow of the UK Higher Education Academy (FHEA), a member of the British Academy of Management (BAM) and Association for Information Systems (AIS). He tweets at @SankarSivarajah.
Vishanth Weerakkody
Vishanth Weerakkody is the Dean of Faculty for Management, Law and Social Sciences and Professor of Digital Governance in the School of Management at University of Bradford.
He maintains a healthy research track record and continues to publish in high impact journals. His current research and teaching are multidisciplinary and centred around public sector policy implementation, process transformation through digital technologies, social innovation and the implementation, diffusion, and adoption of disruptive technologies in society.
His passion for solving societal problems through research and innovation has allowed him to attract over £25 million of R&D funding over the last few years from the EU, ESRC, Qatar Foundation, British Council and UK Local Government. Given the changing landscape of UK within Europe, he is particularly passionate about research and innovation to tackle the societal challenges prioritized in the UK National Industry Strategy, including the use of emerging technologies to transform health and social care and using community-led innovation to deal with increasing levels of scarcity and poverty. Prior to joining academia, he worked in several multinational organisations including BAT Industries and IBM. Vishanth’s full profile can be found at: https://www.bradford.ac.uk/staff/vweerakkody
Cet évènement est ouvert à tous, il suffit de vous inscrire au préalable. Veuillez noter que le séminaire se déroule entièrement en anglais. Rendez-vous le 19 février!
Vous trouverez le formulaire d’inscription en bas de la version anglaise de cette page.
Prendre de la hauteur n’est pas un luxe, mais une nécessité pour anticiper et bien piloter.
TBS vous offre la possibilité une fois par mois de vous joindre à ses experts pour réfléchir à des sujets d’entreprise où le choix n’est pas forcément blanc ou noir.
RV chaque premier mercredi du mois, de 19h à 20h.
30’ de témoignages + 30’ de questions/réponses toujours sans langue de bois
Mercredi 10 février 2020 de 19h à 20h
La décroissance maîtrisée est-elle un choix stratégique viable dans le contexte économique et concurrentiel actuel
Visionner le replay
En savoir plus :
Consulter le chapitre 5 de la thèse de T. Parrique “The Political Economy of Degrowth” : https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02499463/documentElinor Ostrom, Nobel 2009 d’économie, théoricienne des “biens communs” : https://www.lemonde.fr/disparitions/article/2012/06/19/elinor-ostrom-nobel-2009-d-economie-theoricienne-des-biens-communs_1721235_3382.htmlhttps://www.ted.com/talks/johan_rockstrom_let_the_environment_guide_our_development?language=fr
Consulter le chapitre 5 de la thèse de T. Parrique “The Political Economy of Degrowth” : https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02499463/document
Elinor Ostrom, Nobel 2009 d’économie, théoricienne des “biens communs” : https://www.lemonde.fr/disparitions/article/2012/06/19/elinor-ostrom-nobel-2009-d-economie-theoricienne-des-biens-communs_1721235_3382.html
https://www.ted.com/talks/johan_rockstrom_let_the_environment_guide_our_development?language=fr
Comptabilité extra-financière | Permacomptabilité https://www.designpermacomptable.com/
Méthode CARE : http://www.compta-durable.com/comptabilite-environnementale-sociale/modele-care/
Définition : Société coopérative d’intérêt collectif
Sociétés Coopératives d’Intérêt Collectif : https://www.les-scic.coop/sites/fr/les-scic/les-scic/qu-est-ce-qu-une-scic.html
Revoir la liste des webinaires “Un temps pour penser“
Webinaire#5 Un TEMPS pour PENSER – mercredi 10 février de 19h – 20h00Attention, événement limité à 300 invités – Inscription obligatoire
Présentation virtuelle du programme le 26 janvier à 17h, inscrivez vous !
Venez fêter l’apprendre avec TBS et AGO Formation innovante et partagez un kif d’apprentissage lors d’un atelier numérique collectif.
Dans le cadre du festival de l’apprendre 2021, TBS Education et AGO Formation innovante s’associent pour fêter l’apprendre. Pour bien commencer l’année, quoi de mieux que de partager ensemble des kifs d’apprentissage ! Nous vous invitons à participer à cette expérience collective, et construire le mur des kifs d’apprentissage lors d’un des deux ATELIERS NUMÉRIQUES LIVE suivants :
Le jeudi 21 janvier de 12h à 13h
en ligne ; TBS invite AGO
Le jeudi 28 janvier de 12h à 13h
en ligne ; AGO invite TBS
Impulsé par François Taddei dans le cadre de son ouvrage “Apprendre au 21e siècle”, propulsé en 2020 par le collectif learning planet et le cercle APE, cet événement a désormais lieu chaque année autour de la Journée internationale de l’Éducation (24 janvier 2021).
De nombreux festivals sont ainsi organisés partout en France et à l’international pour explorer différentes formes d’apprentissage, fêter l’apprendre et partager nos manières d’apprendre.
Soucieux d’explorer en permanence de nouveaux futurs possibles en matière de pédagogie, TBS Education et AGO Formation Innovante soutiennent l’initiative depuis sa création en organisant conjointement un festival de l’apprendre.
#Learningplanet #Festivaldelapprendre #Educationday