Les missions d’accompagnement
du Career Services

Vos enfants ont déjà envoyé leurs candidatures de stage. Pour rappel, le stage de première année doit avoir un caractère commercial (ou de vente), auprès du client consommateur. Il doit se tenir en France ou en Europe (pas de stage hors Europe sauf pour les étudiants internationaux). Il a débuté début mai pour une durée de 2 mois minimum. Ils ont été préparés à prospecter et ils ont dû apprendre à se débrouiller par eux-mêmes. C’est une formation progressive à leur recherche d’emploi future !

Depuis la rentrée ils ont suivi différents ateliers pour les guider et les former.

Module Career Services

Un programme d’ateliers : Top départ pour ma Carrière ! 

Ces ateliers leur ont permis de développer leur connaissance de soi-même, d’explorer les entreprises et les métiers, de construire un projet de stage ainsi qu’une stratégie de recherche, et enfin de créer un CV adapté et de savoir se présenter en face-à-face et de répondre aux questions des employeurs afin de décrocher un stage motivant et pertinent.

Un coaching individuel de 45 minutes

  • Ce coaching a eu lieu en février et mars avec un professionnel de l’orientation et de l’insertion professionnelle. Au cours de cet échange, ils ont présenté leur pitch personnel, leur CV, et leur projet et stratégie de recherche de stage.   
  • Ceci a été l’occasion de poser des questions, avoir un retour personnalisé sur le travail réalisé au cours des ateliers, ainsi que des conseils pour optimiser l’ensemble de ces éléments, afin de trouver un stage qui correspond à leur projet et qui développera ainsi leur employabilité pour les prochaines étapes de leur parcours professionnel.

Des ressources et un accompagnement à l’année :

  • La base de données des stages réalisés met à leur disposition la liste renseignée des stages effectués par les étudiants du Bachelor de TBS Education (10 050 stages renseignés)
  • Jobteaser, notre plateforme Career Services, propose de nombreuses ressources (découverte d’entreprises partenaires de TBS Education, offres de stage, informations et conseils pour les candidatures, évènements entreprises).
  • Rendez-vous : les étudiants peuvent également prendre rendez-vous avec un conseiller toute l’année, en anglais ou en français, pour un accompagnement plus personnalisé (conseils sur le CV/lettre de motivation, la recherche de stage, l’entretien de recrutement ou son projet professionnel).

N’hésitez pas à rappeler à votre enfant que pour toute question ou conseil, le service des stages est ouvert les mardis et jeudis de 9h à 12h30 et de 13h30 à 17h.

Career Services support

Your children have already sent their internship applications. As a reminder, the first year internship must be sales-related, i.e. sales to clients. It must be in France or in Europe (no internships are allowed outside Europe, except for international students) and must begin in May for a period of 2 months minimum. We strongly encourage you to let them look for internships by themselves. They have been prepared to look for internships and have learned to fend for themselves. It is real-life practice for their future job search!
If you’re wondering whether they are ready for the challenge, rest assured that there is no reason that they shouldn’t be. Since the beginning of the school year, they have taken part in various workshops to guide and train them.
These included:

Career Services Module

Workshop programme “My Career Journey Starts Here!”

This programme helped them develop their self-awareness, explore the world of business, develop an internship project and search strategy and finally produce an adapted CV, as well as practice presenting themselves face-to-face and answering managers’ questions, to optimize their chances of finding a motivating and relevant internship.

A 45-minute individual coaching session

  • This coaching took place in February and March with a career development and recruitment professional. During this exchange, they presented their personal pitch, CV, internship project and search strategy.  
  • This was an opportunity to ask questions, get personalized feedback on the work done during the workshops, as well as advice on how to optimize all these elements, to find an internship which enhances their employability for their future study and career choices.

Online resources and year-round guidance:

The online TBS Education internship database provides students with an up-to-date list of previous internships completed by TBS Education Bachelor students (10,050 internships listed).

Jobteaser, our Career Services platform, contains a wide range of resources, including introductions to TBS Education partner companies, internship offers, information and advice on internship search, applications and interviews and company events.

Appointments: students can also book an appointment via Jobteaser all year round with a career advisor in English or in French for more personal advice, from CV and cover letters, to help with their internship search, mock interviews or choosing between study and career options.

Don’t hesitate to remind your child that for any questions or advice, the internship office is open on Tuesdays and Thursdays from 9 a.m. to 12.30 p.m. and from 1.30 p.m. to 5 p.m.